ÚLTIMAS

12/03/2018 - Artigos da São Paulo Medical Journal disponíveis no sistema ahead of print

Confira artigos inéditos da revista São Paulo Medical Journal/Evidence for Health Care disponíveis no sistema ahead of print. A publicação científica da Associação Paulista de Medicina, uma das mais antigas publicações médicas do País, disponibiliza os materiais antes de sua edição completa estar acessível aos leitores desde 2014.

Com o ahead of print, os trabalhos aprovados pela equipe editorial da SPMJ ficam disponíveis na plataforma on-line da SciELO antecipadamente. Veja os mais recentes:

05/03/18 - Educational inequality in Rio de Janeiro and its impact on multimorbidity: evidence from the Pró-Saúde study. A cross-sectional analysis.
05/03/18 - A rare mediastinal occurrence of neuroblastoma in an adult: case report.

15/01/18 - Strategies to optimize MEDLINE and EMBASE search strategies for anesthesiology systematicreviews. An experimental study.
15/01/18 - Epidemiological situation of acquired immunodeficiency syndrome (AIDS)-related mortality in a municipality in northeastern Brazil. A retrospective cross-sectional study
15/01/18 - Recurrence of retroperitoneal localized perivascular epithelioid cell tumor two years after initial diagnosis: case report.
15/01/18 - Accidents involving motorcycles and potential years of life lost. An ecological and exploratory study.
15/01/18 - Respiratory evaluation through volumetric capnography among grade III obese and eutrophic individuals: a comparative study.

18/12/17 - Survival outcome among patients with Ewing's sarcoma of bones and joints: a population-based cohort study.
18/12/17 - Prevalence of electrocardiographic abnormalities in primary care patients according to sex and age group. A retrospective observational study.
18/12/17 – Cross-sectional study on the association between frailty and violence against community-dwelling elderly people in Brazil.
18/12/17 - Bilateral subconjunctival hemorrhage secondary to abciximab use: case report.
18/12/17 - Hepatitis C: evaluation of outcomes and georeferencing of cases in Santa Cruz do Sul, Brazil, between 2002 and 2015. A cross-sectional study.
18/12/17 - C-reactive protein/albumin ratio is associated with lung function among children/adolescents with cystic fibrosis: a three-year longitudinal study.
18/12/17 - Intracranial aneurysm and arachnoid cyst: just a coincidence? A case report.

Além da própria SciELO, os trabalhos da SPMJ são indexados no Journal Citation Reports/Science Edition (ISI) [fator de impacto 0.929], MEDLINE, LILACS, Science Citation Indez Expanded e EBSCO Publishing. A abreviatura de seu título é São Paulo Med J., que deve ser usada em bibliografias, notas de rodapé e em referências e legendas bibliográficas.